
După ce, timp de 4 decenii a stat într-un con de umbră, Lotus renaște. Clar, nu sub forma dorită de fanii mărcii. Dacă, prin definiție, modelele Lotus erau mici, ușoare și aveau motoare care zgomoteau și vibrau, acum vine cu un model mare, greu, și cu motor electric. Să dezvolt.
Pot enumera modele Lotus la care trei exemplare la un loc cântăresc 2,2 tone, cât atârnă un Eletre. Dar, până să sărim la beregata lui Lotus, trebuie să ținem cont că, pentru a supraviețui, trebuie să oferi ce se cere pe piață. În cazul ăsta, un SUV electric cu baterie de 105 kWh, putere de peste 600 CP, creditat cu o autonomie de 600 km.
Iar, pentru a păstra costurile la un nivel competitiv, va fi asamblat în China, la Wuhan. Adică fix acolo de unde a izbucnit Coronavirusul. Nici nu e de mirare, din moment ce Lotus aparține gigantului chinez Geely. Și n-ar trebui să strâmbăm din nas, pentru că, fără Geely, Lotus ar fi acum istorie.
Prima mașină de serie cu cinci uși a mărcii se bazează pe noua arhitectură electrică premium (EPA) de 800 de volți dezvoltată de Lotus. Această arhitectură în stil skateboard cuprinde o baterie cu o capacitate de peste 100 kWh și două motoare electrice HBM . Are, deci, tracțiune integrală. Cele două motoare generează ”peste 600 de cai”, valoarea exactă nefiind încă confirmată. Viteza maximă este de 260 km/h, cu un timp 0-100 km/h sub 3 secunde.
Lotus țintește o autonomie de 600 km în ciclul WLTP și are integrat un încărcător de 350 kW, oferind o autonomie de 400 km în 20 de minute petrecute la priză.
Vor fi oferite, de asemenea, amortizoare adaptive, gardă la sol variabilă, direcție integrală și bară antiruliu activă. Frânele au etriere masive cu 10 pistonașe și discuri ceramice compozite. Jantele standard au 23 de inci și inserții din fibră de carbon. Patru moduri de rulare vor regla dinamica: Range, Tour, Sport, Off-Road și Individual.
Dacă stilul agresiv nu te atrage, află că are un temei pur tehnic. „Cel mai avansat pachet aerodinamic activ de pe orice SUV de serie”, conform Lotus. Are un ampatament lung, de 3,02 m, mai ales dacă îl raportăm la lungimea totală de 5,10 m. Designul permite curgerea curentului de aer inclusiv prin interiorul caroseriei, pentru o aerodinamică de top. În locul oglinzilor retrovizoare au fost montate camere. Caroseria este confecționată din aluminiu, iar multe elemente sunt din fibră de carbon. Eleronul superior este fix, dar hayonul integrează și unul activ, mai jos, escamotabil în trei unghiuri diferite.
Poți opta pentru banchetă spate, sau pentru două scaune individuale în locul ei. Tapițeria specială este cu 50% mai ușoară decât pielea. Găsim la interior inclusiv elemente din ”carbon forjat”, o tehnică aparte cu finisaj tipic marmurei. Chiar și în spate există un ecran de 9 inchi. O ”lamă de lumină” traversează habitaclul și comunică pasagerilor informații.
Instrumentarul de bord este îngust de 1,2 inchi, iar ecranul tactil central are un diametru de 15,1 inchi. Acesta se poate plia când nu este folosit. Sunetul vine de la KEF și, în versiunea de top, include 23 de boxe, totalizând 2160 W.
[…] cu ai săi 204 CP, are nevoie de 8.5 secunde pentru a atinge viteza de referință. Cel mai rapid SUV al grupului de electrice de acest gabarit este Jaguar I-Pace, care coboară la 4.8 secunde pentru […]
[…] de credit sau ale contului bancar, iar informaţiile aferente tranzacţiei sunt criptate folosind cele mai avansate tehnologii. Fără a fi o bancă, compania este supusă mai multor reglementări prin care sunt guvernate […]
[…] de credit sau ale contului bancar, iar informaţiile aferente tranzacţiei sunt criptate folosind cele mai avansate tehnologii. Fără a fi o bancă, compania este supusă mai multor reglementări prin care sunt guvernate […]
[…] de credit sau ale contului bancar, iar informaţiile aferente tranzacţiei sunt criptate folosind cele mai avansate tehnologii. Fără a fi o bancă, compania este supusă mai multor reglementări prin care sunt guvernate […]
[…] de credit sau ale contului bancar, iar informaţiile aferente tranzacţiei sunt criptate folosind cele mai avansate tehnologii. Fără a fi o bancă, compania este supusă mai multor reglementări prin care sunt guvernate […]
[…] de credit sau ale contului bancar, iar informaţiile aferente tranzacţiei sunt criptate folosind cele mai avansate tehnologii. Fără a fi o bancă, compania este supusă mai multor reglementări prin care sunt guvernate […]
[…] de credit sau ale contului bancar, iar informaţiile aferente tranzacţiei sunt criptate folosind cele mai avansate tehnologii. Fără a fi o bancă, compania este supusă mai multor reglementări prin care sunt guvernate […]
[…] de credit sau ale contului bancar, iar informaţiile aferente tranzacţiei sunt criptate folosind cele mai avansate tehnologii. Fără a fi o bancă, compania este supusă mai multor reglementări prin care sunt guvernate […]
[…] de credit sau ale contului bancar, iar informaţiile aferente tranzacţiei sunt criptate folosind cele mai avansate tehnologii. Fără a fi o bancă, compania este supusă mai multor reglementări prin care sunt guvernate […]
[…] de credit sau ale contului bancar, iar informaţiile aferente tranzacţiei sunt criptate folosind cele mai avansate tehnologii. Fără a fi o bancă, compania este supusă mai multor reglementări prin care sunt guvernate […]
[…] de credit sau ale contului bancar, iar informaţiile aferente tranzacţiei sunt criptate folosind cele mai avansate tehnologii. Fără a fi o bancă, compania este supusă mai multor reglementări prin care sunt guvernate […]
[…] de credit sau ale contului bancar, iar informaţiile aferente tranzacţiei sunt criptate folosind cele mai avansate tehnologii. Fără a fi o bancă, compania este supusă mai multor reglementări prin care sunt guvernate […]
[…] cu motoare foarte puternice, dar […]
Concepem , creăm si evidențiem tot ce aduce mai bun munca profesioniștilor in domeniile de cercetare si inovație tehnologică . Încercăm să vă ținem la curent cu tot ce apare nou în domeniu și in domeniile conexe .