Noul Mercedes EQB 300 4 Matic
Noul Mercedes EQB 300 4 Matic

Noul Mercedes EQB 300 4 Matic

Există, în acest moment, producători auto care folosesc platforme create inițial pentru modele termice, convertite pentru a putea aduce pe piață și alternative fără emisii, cât mai variate. O astfel de opțiune este Mercedes-Benz EQB, o mașină creată pe scheletul lui GLB, și primul SUV electric oferit de producătorul german cu până la 7 locuri.

Dacă GLB, modelul pe care este bazat EQB, este disponibil cu o varietate de propulsoare termice sub capotă, în cazul versiunii electrice lucrurile sunt un pic mai simple. Ai la dispoziție trei versiuni de motorizare, dintre care două cu tracțiune integrală și una cu tracțiune față. În funcție de alegerea ta, poți avea 190, 228 sau 292 CP. Mai exact, versiunile EQB 250, 300 4Matic sau 350 4Matic.

Noi am avut la dispoziție versiunea intermediară. Iar cu 228 CP și 390 Nm cuplu, distribuiți de două motoare electrice, unul pentru fiecare punte, nu ai putea spune că ai cu adevărat nevoie de mai mult. Transmiterea resurselor către asfalt se face de către o cutie de viteze cu o singură treaptă, așa cum ne-am obișnuit de-a lungul timpului pe majoritatea modelelor electrice.

Deși vorbim de o mașină destul de grea (2.100 kilograme) nivelul de putere s-a dovedit de ajuns pentru majoritatea situațiilor. Faptul că primești tot cuplul de la prima mișcare a motorului electric ajută și mai mult și îți dă impresia că mașina nu e doar mai puternică decât în realitate, dar și mai rapidă.

În majoritatea situațiilor, pentru economisirea fiecărui electron posibil, mașina va rula folosind doar motorul electric de pe puntea spate, motorul de pe puntea față fiind activat doar în caz de nevoie. Modul Sport activează ambele motoare pentru a livra toate resursele în orice moment și schimbă destul de mult și răspunsul pedalei de accelerație.

O ultimă mențiune aici ar fi și funcționalitatea padelelor din spatele volanului, padele care îți permit să reglezi din mers nivelul de frânare regenerativă al mașinii. Modificarea acestuia se va face observată în instrumentarul de bord unde un indicator îți va arăta pragul setat. „D-” înseamnă că lucrezi în mod semi-regenerativ, în timp ce „D–” activează implicit stopurile atunci când lucrează, pentru că decelerarea e destul de agresivă și rapidă. E suficient să ridici piciorul din accelerație și deja creezi panică în spate.

Conform celor de la Mercedes-Benz, între cele două punți avem o baterie, care vine standard pe toate cele trei modele disponibile la vânzare în România. Are o capacitate de 66.5 kWh net. Aceasta ar trebui să ofere unui model precum EQB 300 4Matic o autonomie de până la 420 de kilometri, conform estimărilor oficiale.

Ei bine, această valoare este una maximală, nicidecum una garantată pentru orice tip de mers și, mai ales, condiții meteorologice. Testul efectuat de subsemnatul a evidențiat câteva diferențe. Prin oraș, Mercedes-Benz EQB a consumat aproximativ 20 kWh/100 kilometri, estimarea mea fiind că, în acest ritm, autonomia maximă se situează în jurul valorii de 330 de kilometri.

Scoate-l pe EQB din București și du-l pe un drum național precum DN1, iar cifrele se îmbunătățesc: 17 kWh/100 kilometri indica computerul de bord al mașinii după ce am ajuns la Ploiești, echivalentul unei posibile autonomii maxime de 390 de kilometri. Nu e rău deloc, dar trebuie să țineți cont de faptul că am condus tot drumul regulamentar, respectând limita de 70 km/h din interiorul localităților și 100 de km/h în afara lor.

Pe autostradă, la 130 km/h, lucrurile au degenerat, așa cum mă și așteptam, consumul urcând la 21 kWh/100 kilometri, respectiv o autonomie de circa 285 kilometri în acest stil de mers. Este important să menționez și faptul că temperatura exterioară a fost aproape ideală, cu o medie de circa 21 de grade Celsius.

În ceea ce privește încărcarea, lucrurile stau destul de simplu: o poți face cu o varietate de încărcătoare, de la 11 kW la stații AC, până la un maxim de 113 kW la stații DC. Din păcate nu avem la dispoziție posibilitatea de a încărca cu 22 kW. Timpul de încărcare variază de la 7 ore (pe 11 kW), la 29 de minute pentru 80% din capacitate (la 113 kW).

Rivalii lui EQB vin de la companii care se duelează cu Mercedes în mod tradițional, dar va mai dura ceva până vom vedea un portofoliu robust în segmentul SUV-urilor electrice compacte. Recent, BMW a lansat iX1, un rival pentru EQB, care va fi disponibil la debut într-o singură configurație: xDrive30. Acesta va avea 313 CP, tracțiune integrală și o autonomie de 413 kilometri, nu foarte departe de rivalul din Stuttgart.

Un alt rival premium electric compact este Jaguar I-Pace, disponibil într-o singură versiune, respectiv EV400 cu 400 CP și o baterie de 84.7 kWh. Autonomia modelului britanic este estimată la un maxim de 470 km.

Și Audi Q4 ar putea fi considerat un rival pentru propunerea celor de la Mercedes-Benz. Cea mai apropiată de EQB 300 4Matic, conform configuratorului Audi, este Q4 e-tron 40, cu bateria sa de 76.6 kWh și autonomie estimată la 447 km.

Unul dintre punctele forte ale mașinilor electrice a fost mereu capacitatea de accelerare de la 0 la 100 km/h. Chiar dacă acest aspect ar trebui să fie relevant pentru o mașină electrică cum este relevant consumul pentru un Ferrari, mulți consideră că senzațiile tari oferite de cuplul maxim disponibil instantaneu reprezintă un avantaj al electricelor. Așa că toată lumea este obligată să joace după o regulă foarte puțin relevantă în viața reală, dar bună la imagine.

În cazul lui EQB, accelerația 0-100 km/h are loc în 8 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 160 km/h. Rivalii sunt mai rapizi, cu excepția lui Audi Q4 e-Tron 40, care, cu ai săi 204 CP, are nevoie de 8.5 secunde pentru a atinge viteza de referință. Cel mai rapid SUV al grupului de electrice de acest gabarit este Jaguar I-Pace, care coboară la 4.8 secunde pentru 0-100 km/h. Acesta are și cea mai mare viteză maximă, adică 200 km/h. E drept, vorbim de 400 CP.

Oricum ar fi, de notat că vorbim de timpi de accelerație demni de zona sportivă a compactelor, în ciuda faptului că mașinile astea au un gabarit net superior.

Comparativ cu un GLB, interiorul lui EQB nu este diferit. Designul este identic, materialele de aceeași calitate, iar asamblarea la standardele cu care ne-a obișnuit Mercedes-Benz de-a lungul timpului.

Avem în continuare elemente frumoase care ne atrag privirea. Gurile de ventilație circulare, decorate cu iluminare ambientală, creează un efect aparte noaptea și atrag atenția. Din păcate, plasticul negru și lucios în care sunt îmbrăcate va atrage și alte lucruri, precum praful și amprentele.

Materialele din partea superioară sunt admirabile, planșa de bord este moale, însă imediat ce cobori mâna o să fii dezamăgit. Plasticul e tare și neprietenos. Inclusiv pe consola centrală și în jurul cotierei. Sunt suficiente spații de depozitare la nivelul portierelor față și spate, cotiera este și ea generoasă, plus alte piese auto iar spațiul pentru telefonul mobil este bine gândit și vine cu încărcare prin inducție (una chiar foarte eficientă).

Pe locurile din spate o să fii uimit de spațiul disponibil pentru picioare. Este uriaș. Mai ales pentru un model compact. Este rezultatul celor 10 centimetri în plus câștigați de GLB la nivelul ampatamentului, comparativ cu Clasa B.

Ai o banchetă care poate glisa pe o distanță de 14 centimetri pentru a garanta mai mult loc în portbagaj. Aici, capacitatea maximă este de 570 de litri. E chiar mai mult decât ce oferă Mercedes-Benz GLC, nu mai vorbesc de alte modele din segment. De exemplu, BMW iX1 pretinde că poate înghiți până la 490 de litri în această zonă, în timp ce Jaguar I-Pace are doar 505 litri la dispoziție, cu Audi Q4 ajungând pe treapta doi a podiumului cu 520 de litri.

Trucul care îl separă pe EQB de restul plutonului însă este faptul că poate fi configurat, opțional, cu 7 locuri, sacrificând locul din portbagaj în acest fel. Pentru cei care își doresc o astfel de configurație, trebuie spus că pe ultimul rând de scaune nu pot călători decât copii sau adulți mai mici de înălțime. Și destul de subțirei.

De altfel, Mercedes-Benz susține, cu mult optimism, că înălțimea maximă a celor care pot călători acolo este de 1.68 metri. E nevoie de compromisuri și din partea celor de pe al doilea rând de scaune, care trebuie să gliseze bancheta în față. Cu toate cele 7 locuri ridicate, portbagajul devine unul foarte mic, de numai 170 de litri.

Dacă vrei cu ardoare un EQB și ai un buget limitat, trebuie să știi că prețurile încep de la 54.000 de euro. Asta, bineînțeles, pentru versiunea de bază, EQB 250. Pentru modelul testat de noi, socotelile încep de la 57.100 de euro, dar, așa cum presupuneți deja, lucrurile nu se opresc aici.

Așa cum e cazul cu producătorii germani premium de ceva timp încoace, pentru cam orice dotare de lux trebuie să plătești. Nota de plată finală pentru modelul nostru EQB 300 4Matic a fost de 72.000 euro. Din cauza opționalelor.

Cel mai scump pachet a fost cel denumit Edition 1, care aduce câteva elemente speciale pe mașină. Acestea includ pachetul de design AMG, instrumentarul de bord complet digital, keyless go, asistentul la conducere, inclusiv Distronic, volanul îmbrăcat în piele Nappa, covorașele cu model special, precum și jantele de 20 de inch. Totul pentru 4.700 euro.

Alte opțiuni memorabile au fost suspensia adaptivă (990 euro) sau pachetul Premium Plus II de 4.600 de euro, care include scaun pasager ajustabil electric cu funcție de memorare, iluminare exterioară de proximitate cu proiectarea logo-ului, head-up display și alte câteva dotări.

Prețurile rivalilor nu sunt mai mici, deși BMW iX1 s-ar putea să facă notă discordantă, având în vedere că, momentan, nu știm ce preț de pornire va avea. Jaguar I-Pace începe de la 66.000 euro fără TVA, în timp ce Q4 e-tron 40 începe de la 57.100 de euro.

Adăugați un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Comentarii (45)

Ce diferenta exista intre tehnologia masinii electrice si cea clasica – Zanzy

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Masina electrica – realitate si adevar – Znep

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Evolutia spectaculoasa a masinilor electrice – My Blog

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Ce componente are o masina electrica ? – XBiz

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Automobilul electric functioneaza in exclusivitate cu ajutorul curentului electric – My Blog

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Adevar sau mituri despre masinile electrice – Woxy

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Cat de mare este cererea pentru masinile verzi ? – My Blog

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Beneficiile masinilor electrice asupra mediului – Wox Pariuri

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Vehicule electrice versus masini hibride – WoxAnunțuri

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Merita sa achizitionezi o masina electrica ? – Wooxy

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Cum variaza consumul electric in functie de masina aleasa ? – WizCars

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Sursele din care este produsa energia pentru masinile electrice – Watz

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Impactul masinilor electrice in timpul productiei – WAKY

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Ce costuri de operare are un proprietar de masina electrica ? – Vasi Blog

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Numarul automobilelor electrice si hibride va creste in viitor – UZY

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Numarul automobilelor electrice si hibrbride va creste in viitor – UZY

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Multi romani inca se uita la masinile electrice ca la un moft – Usx

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Detalii Esențiale Despre Mașinile Hibride și Cele Electrice - Anunțuri Auto Moto Velo

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Vehiculele electrice elimină toate emisiile toxice de la motoare – Trokz

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Putem achizitiona masini electrice second – hand ? – Market Online Romania

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Ce tipuri de vehicule electrice sunt disponibile ? – Succes Total

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Trecerea de la conventional la electric – Stox

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Care este evolutia masinilor electrice ? – Ponto

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

De cate tipuri sunt masinile electrice ? – Pampy

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Informatii generale si utile despre un vehicul electric – Oaze

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Folosind un automobil electric la un viitor mai curat, nu atat de poluant – Mxo

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Intretinerea pentru o masina electrica este mai ieftina – Muzik

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Gasiti punctele forte ale masinilor electrice – Mega Inventii

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Masina electrica versus Dacia – Maxyne

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Motorul electric nu produce deloc noxe – MaxBiz

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

In ultimii ani vanzarile de masini electrice au luat avant – Lyza

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Msina electrica pare sa fie viitorul industriei – Kxm

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Cum ne poate schimba viata o masina electrica ? – Kely

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Faceti un test cu o masina electrica sa vedeti cum functioneaza – Katya

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Mașina electrica trebuie cuplată la o sursă electrică externă – Jolye

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Aspectele practice ale detinerii unei masini electrice – Gyna

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Cre sunt modurile de alimentare a unei masini electrice ? – Elysa

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Putem contribui la poluarea mai redusa prin folosirea masinilor electrice – Dzx

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Masina electrica ne scuteste de zgomot si ofera liniste deplina – Donatela

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

De ce o masina eletrica este mai putin costisitoare ca pret de consum ? – Dona Blog

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Masinile electrice presupun costuri financiare mult mai reduse – Debra

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Masinile electrice nu consuma benzina sau motorina – Buburux

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

O masina electrica poate fi alimentata total sau partial de o baterie – Brigitte

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

achizitionati masini elctrice la preturi mai mici – Bozz

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

Ce insemna o masina eletrica ? – Bluf

[…] mașină electrică, fie că vorbim de Tesla de 100.000 de euro ,  Dacia Spring de 10.000 sau mercedes Qeb care costă câteva zeci de mii de euro , este peste orice fel de motorizare clasică. Și pentru […]

AutoWox este cel mai complet si complex portal online pentru promovarea afacerilor in domeniul auto-moto si totodată cel mai bun portal pentru postarea anunțurilor de vanzare auto . Oferim cele mai avantajoase condiții de colaborare pentru reprezentanțe , dealeri sau parcuri auto . AutoWox este partenerul de care aveți nevoie .
Copyright © AutoWox 2022. Toate drepturile rezervate . Powered by WoxMarketing .